Робота з учнями

                             Самостійна робота учня 

ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ
1.Прочитайте весь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення з його змістом.
2. З’ясуйте значення важких та незрозумілих слів, термінів, понять та висловів за допомогою словника, записів у зошиті.
3.Поділіть навчальний матеріал на частини.
4.Визначте головну думку матеріалу, зробіть записи у формі плану, тез, запитань до тексту.
5.Прочитайте текст ще раз, намагаючись переказати його зміст по пам’яті – спочатку у вигляді відповідей на окремі питання, а потім повністю.















ЯК ПЕРЕКАЗАТИ ТЕКСТ ПАРАГРАФА
1.Уважно прочитайте текст параграфа, запитання та завдання до нього.
2. Знайдіть у тексті відповіді на поставлені питання. Виконайте всі завдання.
3.Запам’ятайте всі терміни і поняття, які виділені в тексті курсивом або представлені у вигляді таблиці.
4.Складіть план своєї розповіді.
5.Перекажіть зміст тексту згідно зі складеним планом, використовуючи у своїй розповіді нові терміни і поняття.
6.Якщо з першого разу це не вдалося, то працюйте з кожним питанням окремо відповідно до попередніх рекомендацій.
ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ТЕКСТУ ПАРАГРАФА
1.Прочитайте заголовок параграфа і подумайте, який закладено в ньому.
2.Прочитайте уважно параграф і виділіть в ньому нові терміни і поняття.
3.Розгляньте малюнки до тексту, намагайтесь їх зрозуміти.
4.Прочитайте текс окремо за абзацами і визначте, про що йдеться в кожному з них.
5.Складіть план прочитаного тексту. Пунктами плану можуть бути заголовки абзаців.
6.У складному плані його пунктами можуть бути вже виділені в тексті частини.















· Усе, що хочеш пам’ятати - уявляй!

· Май на увазі: усе, що ти побачив, відчув, почув, - уже запам’яталось.

· Легко пригадується тільки те, що уявив.

· Не думай словами думай образами.

· Не картай себе за невдачі, а роби з них висновки.

· Фантазуй!

· Хвали себе навіть за незначні успіхи.

· Прокидайся із задоволенням, уявляючи майбутні успіхи.

· Не повторюй того, що вивчаєш, понад 4-5 разів поспіль, краще зроби це через 1-3 години. Успіху тобі!



Вправи на розвиток пам’яті.

    Для розвитку пам’яті люди досить часто самі розробляють стратегії ефективності запам’ятовування. Донедавна вважалось, що існують обмеження в запам’ятовуванні інформації. Проте дослідження Уайта Вудсмола довели, що немає ніяких меж в об’ємі пам’яті. Вчений, досліджуючи яким чином мозок засвоює і відтворює інформацію, дійшов таких висновків:
1. мозок краще засвоює конкретні поняття, а не абстрактні (нам легше запам’ятати слово «цегла», ніж «причепуритись»);
2. мозок групує інформацію і поняття (наприклад, футбол, волейбол, гандбол та інші групуються у поняття «види спорту, пов’язані з м’ячем»);
3. чим більше часу витрачено на запам’ятовування, тим краще результат відтворення;
4. мозок краще засвоює структуровану інформацію;
5. краще засвоюється початок і кінець інформації, незвичайна за змістом інформація (наприклад, у ряді країн Німечина – Австрія – Франція – Занзібара - Єгипет, краще запам’ятовується Занзібара);
6. перехід інформації з короткочасної пам’яті до довготривалої вимагає до 15 хвилин часу.
      Чому людина забуває? Вудсмол виділив чотири причини, які перешкоджають відтворенню (згадуванню) інформації:
1. новий матеріал блокує відтворення попереднього (ретроактивна перешкода);
2. існуюча інформація блокує виклик з пам’яті нової інформації (проактивна перешкода);
3. давня і нова інформація блокує відтворення проміжної (інтерактивна перешкода);
4. негативна мотивація заважає виклику з пам’яті інформації (реактивна перешкода).
    Таким чином, автор вважає, що ключ до успішного навчання і позитивного згадування – першочергове ефективне вивчення інформації.
   Інструкція:
Вправа «ВІЗУАЛІЗАЦІЯ»
Техніка ефективна тоді, коли існують незвичайні зв’язки між поняттями, що вивчаються:
1. виберіть 5-6 довільних слів, з’єднайте їх візуальними образами. Чим більш неймовірний образ, тим ефективніше підключається права півкуля;
2. виберіть 12-15 довільних слів і також з’єднайте їх візуальними образами. Спробуйте скласти оповідання, яким би «диким» воно вам не здалося.


Вправа «ВУЗЛИКИ НАПАМ’ЯТЬ»
Техніка заснована на тому, що кожній цифрі відповідає яке-небудь слово:
1. спочатку запам’ятайте у відповідності слова першої і другої колонки;
2. вивчіть слова з третьої колонки;
3. об’єднайте два списки разом.
Раз
Два
Три
Чотири
П’ять
Шість
Сім
Вісім
Дев’ять
Десять
Баркас
Тюрма
Пироги
Квартири
Шукать
Ходити
Писати
Сидіти
Скакати
Читати    
Невідомий
Герой
Обібрав
Весною
Почали
Під’їздами
Акти
На лавках
Від радості
Протокол
4. спробуйте таку саму вправу з іноземними словами.
Вчені вважають, що за 10 хвилин можна вивчити 50 іноземних слів.

ПАМ’ЯТКА
Як запам’ятати матеріал назавжди
1. вивчіть матеріал або відтворіть щойно вивчене;
2. через півдня повторіть матеріал протягом 10 хвилин;
3. через день повторіть матеріал протягом 10 хвилин;
4. через тиждень повторіть матеріал протягом 5 хвилин;
5. через місяць повторіть матеріал протягом 5 хвилин;
6. через 6 місяців повторіть матеріал протягом 5 хвилин.
Ви запам’ятали його назавжди!




ТЕСТ на ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМПЕРАМЕНТУ
За допомогою тесту (методика А.Бєлова) з’ясуйте свій темперамент.

В кожному квадратику обведіть кружечком ту рису, яка вам притаманна.

Якщо в характеристиці визначеного типу темпераменту відмічено 16-20 понять, це означає, що даний тип яскраво виражений; якщо 11-15 – властивий значною мірою, якщо до 10 – риси даного темпераменту виражені малою мірою.


Риси холерика
1.      Непосидючий і метушливий.
2.      Нестриманий і запальний.
3.      Нетерплячий.
4.      Різкий і прямолінійний у стосунках з людьми.
5.      Рішучий та ініціативний.
6.      Впертий.
7.      Працює з поривами.
8.      Знаходить вихід у суперечках.
9.      Схильний до ризику.
10.  Незлопам’ятний.
11.  Має швидку і пристрасну мову.
12.  Неврівноважений і гарячкуватий.
13.  Агресивний забіяка.
14.  Нетерпимий до недоліків інших.
15.  Має виразну міміку.
16.  Здатний швидко діяти і вирішувати.
17.  Постійно любить все нове.
18.  Має різкі, поривчасті рухи.
19.  Напористий в досягненні визначеної мети.
20.  Здатний до різких змін настрою.

Риси сангвініка
1.      Веселий і життєрадісний.
2.      Енергійний і діловитий.
3.      Часто не доводить розпочату справу до завершення.
4.      Схильний переоцінювати себе.
5.      Швидко схоплює все нове.
6.      Постійний в інтересах і захопленнях.
7.      Легко переживає невдачі і неприємності.
8.      Легко пристосовується до нових обставин.
9.      Із захопленням береться за нову справу.
10.  Не доводить справу до кінця.
11.  Вміє переключатись з справи на справу.
12.  Товариський і чуйний.
13.  Витривалий і працьовитий.
14.  Має виразну мову і міміку.
15.  Має завжди гарний настрій.
16.  Вміє володіти своїми почуттями.
17.  Швидко засинає і пробуджується.
18.  Квапливий у прийнятті рішення.
19.  Здатний відволікатися від теми розмови.
20.  Не любить одноманітної, кропіткої, буденної роботи.

Риси флегматика
1.      Спокійний і холоднокровний.
2.      Послідовний і зосереджений.
3.      Обережний і поміркований.
4.      Вміє чекати.
5.      Мовчазний.
6.      Має спокійну і тиху мову.
7.      Стриманий і терпеливий.
8.      Доводить розпочату справу до кінця.
9.      Не витрачає сил даремно.
10.  Дотримується виробленого розпорядку у житті, системи в роботі.
11.  Легко стримує поривання.
12.  Байдужий до схвалення і покарання.
13.  Поблажливий до образ на свою адресу.
14.  Послідовний у своїх стосунках та інтересах.
15.  Повільний.
16.  Врівноважений у відношенні до людей.
17.  Акуратний і любить порядок в усьому.
18.  Важко пристосовується до нових обставин.
19.  Інертний і малорухливий.
20.  Володіє витримкою.
Риси меланхоліка
1. Сором’язливий, розгублюється у нових обставинах.
2. Нерішучий.
3. Вагається вступати у контакт з людьми.
4. Легко переносить самітність.
5. Пригнічений і розгублений при невдачах.
6. Схильний “входити в себе”.
7. Швидко втомлюється.
8. Не вірить у власні сили.
9. Має тиху мову, яка переходить у шепіт.
10. Пристосовується до характеру співрозмовника.
11. Вразливий до сльозливості.
12. Чутливий до схвалення і покарання.
13. Пред’являє високі вимоги до себе і оточуючих.
14. Недовірливий, здатний до підозрілості.
15. Хворобливо чутливий і легко вразливий.
16. Надзвичайно образливий.
17. Некомунікабельний.
18. Малоактивний і несміливий.
19. Безропотно покірний.
20. Прагне викликати співчуття у оточуючих.




         ТЕСТ «ХУДОЖНИК чи МИСЛИТЕЛЬ»


Свою належність до художників чи мислителів можна виявити за деякими біологічними ознаками. Проведіть експрес-аналіз:
Вправа 1
Переплетіть пальці рук. Зверху великий палець лівої руки (Л) чи правої (П)? Запишіть результат.
Вправа 2
Зробіть в аркуші паперу невеличкий отвір і подивіться крізь нього двома очима на який-небудь предмет. Яке око ви приклали першим: ліве чи праве? Запишіть результат.
Вправа 3
Станьте в позу Наполеона, схрестивши руки на грудях. Яка рука зверху? Запишіть результат.
Вправа 4
Спробуйте зобразити “бурхливі оплески”. Яка рука зверху? Запишіть результат.
За ключем до тесту дізнайтесь про себе.

ПППП

Людина консервативна, надає перевагу загальноприйнятим формам поведінки.

ЛППП

Емоційний, легко вступає у контакти, але недостатньо настирний, підлягає чужому впливу.
ПППЛ
Темперамент слабий, переважає нерішучість.
ЛППЛ
Схожий на попередній тип, але менш настирливий, м’який, наївний. Вимагає особливого дбайливого ставлення до себе.
ППЛП
Характер сильний, енергійний, артистичний. У спілкуванні з такою людиною не завадить рішучість та почуття гумору.
ЛПЛП
Найсильніший тип характеру. Настирливий, енергійний, важко піддається переконанню. Дещо консервативний. Часто не сприймає чужу думку.
ППЛЛ
Характер близький до попереднього, але більш м’який, контактний, повільніше звикає до нових обставин.
ЛПЛЛ
Характер сильний, внутрішня агресивність схована за зовнішньою м’якістю. Здатний до швидкої взаємодії, але не до взаєморозуміння.
ПЛПП
Аналітичний склад розуму, основна риса – м’якість, обережність. Уникає конфліктів, терплячий і обачливий, у відношеннях тримає дистанцію.
ЛЛПП
Характер дружелюбний, простий, деяка різноманітність інтересів.
ПЛПЛ
Слабий тип, зустрічається найчастіше у жінок. Незахищені, але здатні до конфлікту.
ЛЛПЛ
Простий, м’який, довірливий. У чоловіків майже не зустрічається.
ПЛЛП
Артистизм, деяка непостійність до нових вражень. У спілкуванні сміливий, уміє уникати конфліктів і переключатися на новий тип поведінки. Зустрічається частіше у жінок.
ЛЛЛП
Емоційність і рішучість призводять до непередбачуваних вчинків. Такі люди досить енергійні.
ПЛЛЛ
Найбільш характерний тип для чоловіків. Це незалежний, непостійний тип, відзначається аналітичним складом розуму.
ЛЛЛЛ
Має здібність по-новому подивитись на речі. Яскраво виражена емоційність і наполегливість.
            Як зрозуміло з тесту, сполучення ЛЛЛЛ – відповідає ідеальному художньому типу, а ПППП – притаманне мислителям.



Немає коментарів:

Дописати коментар